שלוש שנים בלי שי

התכנסנו כאן הערב לכבודך שי, כולם פה, כל חבריך, אוהביך, משפחתך והרבה אנשים שהכירוך במהלך השנים – ורק אתה חסר כאן הערב.

שי בן יקר שלי, אתה כל כך רחוק, כל כך רחוק ועם זאת עדיין כל כך קרוב ואני לא מצליחה לגעת בך או ממש לראות אותך לידי – ורק בחלומות כשאתה מבקר, אתה מאוד קרוב, ברור , מתבונן בכולם ומחייך חיוך שפירושו "אל תדאגי, אני רואה הכל ומבין הכל". בדיוק כמו שהיית תמיד.

עוד שנה עברה ואנחנו כאן כל אוהביך וחבריך, נזכרים בך ומרגישים מאוד קרוב אליך וכולנו יודעים שלא תתן למי שהכיר אותך ולמי שנגעת בחייו לשכוח אותך.

כמו יד נעלמה ומיסתורית, ככל שיום השנה קרב, נשלחים אלינו עוד ועוד מזכרות וסימנים חדשים – ישנים ממך.

פה תלתל שער שנשכח שנים במגירה עזובה, שם תמונות בתוך ארגז ישן עם נר חנוכה על ראשך יושב במעגל בגן ילדים, או איזו קלטת נשכחת עם קולך מדבר במבטאים שונים. עוד ועוד זכרונות שצפים ועולים שוב ושוב כאילו דאגת לפזר בבית המון סימנים והחלטת שהם יתגלו בבוא העת. והכל כל כך חד וברור כאילו לא היו הדברים מעולם…

כולם מסביבי אומרים לי תמיד שאתה המת הכי נוכח בחייהם ודמותך וקולך נמצאים בכל אחד מאיתנו בשיגרת חייו, ושבאת לכאן ללמד את כולנו שיעור אחד גדול. אבל אנחנו שנשארנו, לא נפסיק להתגעגע ולאהוב.

אני רוצה לספר לך שי בני שאנחנו מאוד מתגעגעים אליך ולא ממש מצליחים להרפות מהגעגוע ככל שהזמן חולף וזאת למרות שההתמסרות לגעגוע מכאיבה ומייסרת.

שלוש שנים עברו מאז נעלמת בחטף מחיי כולנו – שלוש שנים ונדמה כאילו רק אתמול הכל קרה.

אין יום ואין לילה שאתה לא נוכח בחיינו ואנחנו מוצאים עצמנו שוב ושוב משתאים מול חסרונך, לא מבינים, מסרבים להאמין וחווים את הכאב והגעגוע ואת תחושת החוסר והאובדן.

בתכיפות גדולה אתה מבקר אותי בחלומות ושם תמיד יש לך את אותו המסר "תרגעי הכל בסדר, אין לך מה להלחץ…" ורק כשאני מתעוררת בבהלה אני מבינה שהכל ממש לא בסדר והדברים הם לא כפי שאמורים היו להיות ואני לא אמורה לבקר אותך בבית העלמין וההחמצה הגדולה מלווה אותי בכל רגע ורגע – ההחמצה שלי אותך ושלך את החיים.

אנחנו יודעים שאתה מלווה את חיינו בכל רגע ורגע ומתבונן בנו מלמעלה, שומר עלינו – מתבונן, ואולי גם קצת גאה בנו.

מכיוון שהמוזיקה בעיני מייצגת את אשר אי אפשר להכניס למילים, ואתה היית איש של מילים וצלילים, ראינו לנכון שיהיה כאן הערב הרבה מוזיקה בכדי שלא נישאר בדממה של חסרונך.

תנוח בשלום על משכבך ילד יקר, עזור לנו למצוא נחמה ושקט, ואני בטוחה שעוד ניפגש.

אמא – נורית