שיקוצ'ק שמונה שנים

השבוע נפגשתי עם חבר ויצא לי לספר לו על שי. איזה מטורף, הוא אמר לי. אכן זה היה דבר מטורף. נזכרתי וסיפרתי לו שמותו של שי היה כה הזוי בעני, שבכלל בהתחלה הייתי בטוחה ששי עובד עלי בטלפון. מתיחה אכזרית במיוחד.

הרי שי פחות או יותר היה צריך לחזור מהטיול שלו, ואני מקבלת טלפון ועל הצג המספר של הבית שלו, על הקו תו שמספרת לי מה קרה וברקע היו מלא רעש ודיבורים, שהייתי בטוחה ששי שם לידה אומר לה מה להגיד לי בטלפון. וכשאני שואלת אותה מה זה השטויות האלו שהיא מדברת, והיא אומרת שזה באמת, עדיין הייתי בטוחה שהיא עובדת עלי. ששי שם אומר לה "תגידי לה כך ותגידי לה כך". סיפרתי לאותו חבר שלא ממש האמנתי עד הסוף עד שראיתי במו עיני את הידיעה בעיתון.

בהמשך היום חשבתי מה אני רוצה לספר היום, וכמו תמיד, זה משהו שקשה לי לחשב עליו. בלילה שכבתי במיטה, קראתי וחשבתי, ומחשבה מעניינת הגיעה אלי וחשבתי שאולי פשוט אשתף אתכם במחשבה הזו. ביהדות יש ברכה שהיא בעיני מאד יפה שאומרים עם היקיצה: מודה אני לפניך, מלך חי וקיים, שהחזרת בי נשמתי בחמלה. שהחזרת בי נשמתי. אומרים הרי שבעת שאנו ישנים, הנשמה יוצאת מגופנו ומטיילת לה בעולמות עליונים, מתרועעת לה שם עם כל מני נשמות ועושה מה שעושות נשמות בזמנן הפנוי.

חשבתי לעצמי על זמנים בחיי בהם אני מרגישה עצובה. הרבה פעמים יש סיבה לעצבות, שאני מכירה בה ויודעת להצביע עליה כאשמה עיקרית למצב הרוח הסורר. אבל לפעמים יש עצבות לא ברורה, עצבות שגם כשאני מנסה להבין, אני לא יודעת מדוע אני חשה בה.

אז היתה לי מחשבה מעניינת שאולי העצבות הלא ידועה הזו היא בעצם לא עצבות אלא היא בכלל געגוע. געגוע לא שלי, כאילו כן שלי, געגוע של הנשמה שלי. געגוע של תודעה שקיימת בנו אך אנחנו לא מכירים בה ביומיום. אולי העצבות המתעתעת הזו היא געגוע למקום, למשל מקומות בהם מטיילת הנשמה, געגוע לאותם עולמות עליונים בהם הנשמה שלנו פוגשת נשמות חברות, נשמות תאומות, נשמות שהולכות איתנו יחד בגלגולינו הקודמים ובגלגול הזה. געגועים של הנשמה שהחלק המודע שלי כאדם לא זוכר ולא מכיר ולא מזהה.

או אולי זהו גם געגוע לנשמה, למשל לנשמות אחרות שלנשמה שלי יש קשרים בלתי ידועים עימהן, געגוע לשיחות שאני לא יודעת שמתקיימות, געגוע לתחושה, להרגשה לדברים שאני לא יודעת עליהם במצב המודעות היומי שלי.

אולי העצבות הזו שבאה לפעמים היא פשוט געגוע של נשמתי שלי לנשמתו של שי?

גם בראשי וברגשותי המודעים קיים אצלי געגוע אל שי, אבל אולי יש לנו געגועים נוספים, געגועים נסתרים של קשרים בין נשמות שהן קשורות זו בזו בעולמות אחרים??