לילה - דברים על שי

אצבעות ארוכות ארוכות. זה הדבר הראשון שעולה לי בראש כשאני חושבת על שי, הציור מתחיל באצבעות ארוכות וניגמר בבדל חיוך.

אני פגשתי אותו בברזיל בסירנדה, יער קסמים מופלא. 40 אנשים מכל מיני נקודות בעולם התקבצו לפסטיבל של מוסיקה וריפוי. קריוקה הוא שאמן מוסיקלי והמוסיקה היא מלכת המעגל, אתם יכולים לתאר לעצמכם שבמקום שבו המוסיקה היא המלכה שי היה נסיך.

אני לא יודעת אם יצא לכם להיפגש עם זר מוכר שהוא חבר ישן שאיבדתם,זהו סוג של חסד מופלא שפותח את הלב לכל הכיוונים. מאז ניסיתי לבלות איתו כל רגע פנוי, וזה היה מסובך כי כולם רצו חלקים קטנים משי, ובעיקר נשים. הוא עשה לנשים מכל הגילאים והאומות משהו ממיס והוא תמיד הואכל, טופל, לוטף, נשמר והוקף ע"י נשים.

אני רוצה לחלק איתכם סיפור קטן על שי ועל המתנות שהוא הביא לחיי.

כשהגעתי לברזיל שרתי רק בלב. הייתה לי איזו טראומה ישנה, העיפו אותי ממקהלת בית-הספר, או כמו שאמרה המורה למוסיקה "לילה, לא כולם חייבים לשיר". אז ויתרתי, על הדבר שממש אהבתי לעשות ופחדתי לשיר אבל ממש. בסירנדה יש מנהג כזה שניקרא "וודסטוק" ערב אחד שכולם שרים בוא, כל אחד מביא שיר. אני? אשיר? מול כולם? אין מצב. אלה פחות או יותר הדברים שאמרתי לשי כשעלינו למפל. שי, שהיה מסוגל לכתוב פרטיטורה של צלילי המים בלי בעיה, הטביע אותי קצת במפל ואז אמר: את יודעת מה, תשירי עכשיו רק לי ואני נישבע לך שאם זה נישמע כמו תאונה אני לא נותן לך לשיר מול כולם. טפטפתי עליו קצת, הסתכלתי על המבט המחויך הכי רציני בעולם, הורדתי את הראש מתחת לאיזה סלע ושרתי לו, בשקט אבל שרתי. הוא שלף אותי מתחת לסלע ואמר "בובה, זה נישמע בסדר גמור". מאז עברו שנתיים, כבר שרתי הרבה פעמים, יש לי אפילו שירים של עצמי ואני שרה אותם לשי לפעמים בלילות לבנים. הוא חסר לי במיוחד כשאני שרה לבד.

במעגל שלנו יש טקס של קבלת כוכב. הכוכב מלווה בשיר. בשבילי השיר הזה הוא גם הגנה וגם סוג של משל על עצמך ועל הדרך שלך. אחרי ששי נהרג הוא קיבל שיר מקריוקה. וזה תרגום של השיר.

לב העולם
ליבי, ליבי עזור לי
דבר אלי, היפתח
תן לי להיכנס
אל
לב העולם
בתוכך ארצה להיות
לב העולם
בואו נירפא
בואו נרקוד
ואז בתוך אהבתך אפגוש באור
האור הזה הגיע לחבק אותי
הוא נותן לי שלווה
לב העולם
בתוכך ארצה להיות
לב העולם
בואו נירפא
בואו נרקוד
עם החיבוק הזה אמשיך במסעי
אל מרכז הסבל
מחולל, שר, מרחף עם האור
שמעניק לי שימחה
לב העולם
בתוכך ארצה להיות
לב העולם
בואו נירפא
בואו נרקוד