אל מחפשי הדרך הרוחנית

שלום
ובכן, מחפש דרך רוחנית אתה. יפה. דשת בהבלות העולם, ניסיתי כמה מסעות, כמה סמים קלים, קראת איזה ספר או שניים, והנה אתה מוצא את עצמך על ספו של עולם מופלא של אפשרויות. ואני אומר, ברוך הבא. ברוך הבא אל ביתך, אך הישמר לך ממבקשי רעתך,

קדימה, לא לפחות. להודות בפה מלא. אתה מתעניין. אתה מסתקרן. נראה לך שיש יותר בדברים מאשר סיפרו לך.
ובכן, ראשית ברצוני לברך אותך על החלטתך האמיצה, לצאת מהארון ולהודות שאתה רוחניק. זה לא דבר של מה בכך,

קדימה, לא לפחד לעשות את הצעד הראשון. לא מייד תלבשו שרוואל ויקראו לכם שאנטי אום.
אנחנו חיים בזמנים מעניינים. לפני כמה מאות שנים, היה מכיר אדם את התורה הרוחנית שהתפתחה במקום מגוריו. הוא יכול היה לבחור אם להעמיק בה, או שלא. וברבים מהמקרים אף לא יכול היה לבחור בין אלה. היום, מבחר האופציות והאפשרויות גדל, ומכיל למעשה את כל מה שיש לכדור הזה שאנו מתגלגלים עליו להציע. יוגה מהודו, שמאניזם מדרום אמריקה, טאי צ'י מסין, מדיטציות זן מתאילנד, וברוח זו אפילו התרבויות המוכרות לנו כמו היהדות מציעות תורות מיסטיות כמו הקבלה ברוח הניו אייג'.

עומד אדם, מתבונן בכל אלה ומשתאה. לכאורה, כל העניין בתורות אלה הוא העמקה בהן. שיטוט מקרי של כמה ימים או שבועות, סדנה כזו או אחרת הייתה אך משעשעת את זקני וחכמי התורה. אין היא אלא פתח דבר של הקדמה של מבוא של פתיחה. ובכל זאת, טעימה משם ומפה, לא הייתה אפשרית בימי קדם. האפשרות לחוות את השפע הזה הוא המתנה הגדולה ביותר, והסכנה הגדולה.
כמעט כמו בכל תחום בחיינו, מבחר האפשרויות האינסופי שמציע הדור בו אנו חיים, ברוב המקרים מבלבל אותנו. בעוד שבטבענו אנחנו חיים חיי קבוצה, להקה, ובכך חשיבות עצומה לתרבות הספציפית שהתפתחה במקום שאליו אנו שייכים. היום נדמה כי איש לא שייך עוד למקום. יכול פולני מקראקוב למצוא את עצמו במדבריות מקסיקו אוכל קקטוסים הלוצוטרופיים עם שמאנים משבט ה…, יכול אפריקני מנמיביה למדוט מדיטציית ויפאסנה למרגלות הרי ההימאליה, ויכול בחור ישראלי משכונת קריית הרצוג בבני ברק לזכות במקום השני באליפות העולם בג'ודו, אמנות לחימה יפנית עתיקה.
ההתנגדות שמגלים בעלי השכלה "רגילה" למחפשי הדרך הרוחנית אם כן, מובנת. בחלק גדול מן המקרים אין התעמקות משמעותית ואמיתית בתורה זו אחרת, אלא רפרוף. רפרוף, לא זאת בלבד שלא מקרב אדם להשגת חיים מאושרים יותר, שלווים יותר, הוא עלול אף להרחיקו.


המפלצת הסגולה רוני מגלה את עולם הרוחניקים.
רוני הייתה מפלצת רגילה, כמו כל מפלצת. למדה בבית ספר רגיל של מפלצות, בהפסקה שיחקה במשחקים מפלצתיים, לא משהו יוצא מגדר הרגיל, ובערב צפתה עם משפחתה במפלצות שהופיעו על המרקע. אחרי שסיימה את לימודיה ושירותה הצבאי, רובי הלכה לאוניברסיטה. כעת היא לומדת משפטים.